محیط مناسب آموزشی برای کودکان اتیسم

چه نوع محیط آموزشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم مناسب است؟

محیط فیزیکی کودک  از میز او گرفته تا  نورپردازی  می تواند باعث حواس پرتی او شود. چیدمان اتاق می تواند تجربه یادگیری مثبتی برای او فراهم کند. کودکان خردسال می توانند از یک مهدکودک ساختاریافته بهره مند شوند. با رشد کودک، نیازهای او به ساختار آشکار می شود . برای برخی کودکان خانه بهترین محیط برای یادگیری است. برای اکثر دانش آموزان، یادگیری درخانه بهترین فرصت را برای کنترل محیط خود فراهم می کند اما برای بعضی از کودکان  معایب آن  بیشتر از مزایای آن است، به ویژه در بعد  اجتماعی. والدین ممکن است بخواهند با معلمان باتجربه در تماس باشند   تا برای برنامه ریزی  درسی فرزندشان از آنها کمک بگیرند .که می تواند شامل برنامه های آموزشی آنلاین باشد. همچنین می توانند با مربیان و درمانگران آموزشی تماس بگیرند.

 

چه عوامل دیگری می توانند باعث چالش های یادگیری در کودک اتیسم شوند . این شرایط می تواند بر توانایی کودک برای تمرکز و به چالش کشیدن فرآیند یادگیری تأثیر بگذارد. در اینجا چند نمونه رایج وجود دارد:

 

اختلال پردازش حسی (SPD)- تعدیل محرک‌های حسی می‌تواند از دانش‌آموزان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم حمایت کند، تا آنها بهتر بتوانند بر کار خود تمرکز ‌کنند.

نارساخوانی- روش های تدریس جایگزین، که به طور خاص برای دانش آموزان نارساخوان طراحی شده است، می تواند به آنها کمک کند آنچه را که می خوانند به روش های جدید درک کنند.

اختلال پردازش شنوایی را می توان با کمک های بصری تغییر داد

اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD) – حواس پرتی می تواند مانع یادگیری کودکان شود. تنظیم برنامه درسی کودک متناسب با نیازهای آنها بسیار مهم است. آموزش دانش آموزان به روشی که به آنها در مدیریت مسائل خود کمک کند، می تواند کودکان را در حین یادگیری توانمند و تشویق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *