مهارت های حرکتی در کودکان

مهارت های حرکتی در کودکان به دو دسته تقسیم می شود: مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی ریز
کلینیک کاردرمانی بهار در کرج بر روی مهارت های حرکتی درشت و ریز کودکان کار می کند تا کودکان به نهایت استقلال حرکتی دست یابند. بهره گیری از کاردرمانگران مجرب و خبره در زمینه مهارت های حرکتی و استفاده از روش ها و تمرینات به روز و برپایه اصول حرکتی صحیح در کلینیک کاردرمانی بهار انجام می پذیرد.
مهارت های حرکتی درشت پایه و زیربنای مهارت های دیگر می باشددر واقع رشد فیزیکی کودک و رشد مهارت های حرکتی،به طور گسترده ای با هم هماهنگ هستند. همچنان که کودک به طور فیزیکی رشد می کند، عضلات هم رشد می کنند و تکامل می یابد و کودک قادر به انجام فعالیت های جدید می گردد. کل الگوهای رشدی در بدن از الگوی درشت به ریز ، کلی به اختصاصی تبعیت می کند و به همین دلیل رشد حرکات درشت قبل از ریز صورت می گیرد.
مثلا زمانی که کودک راه رفتن می آموزد ابتدا حرکات پاها نامنظم و با ضربات بدون کنترل می باشد.حرکات مفاصل بدون انعطاف است و یکپارچگی در مفاصل وجود ندارد. به تدریج حرکات به صورت ظریف، با انعطاف ، آرام با کنرل و یکپارچه می گردد.
برای رشد مهارت های حرکتی ریز کودک باید یک سری اصول پایه را کسب کند. اگر اگر زیر بنای ساختاری هر حرکتی خوب رشد کند آن حرکت به صورت صحیح انجام خواهد شد.
گاهی اوقات مشاهده می کنیم که کودک کم توان ما بعضی مهارت ها را کسب کرده است اما آنها را به طور صحیح انجام نمی دهد. حرکات ناشیانه ، ضعیف و نامناسب است. هر چقدر کودک در طی مراحل رشدی دیرتر به مرحله حرکت و استفاده از دست ها برسد دیرتر می تواند محیط را بررسی کند و به همین دلیل بسیاری از مراحل رشد ذهنی نیز در او به تاخیر می افتد.
آموزش مهارت های حرکتی درشت و ریز در کلینیک کاردرمانی بهار کرج با به روزترین متدها و استفاده از درمانگران مجرب
کلینیک کاردرمانی بهار در کرج مجهز به بخش اتاق تاریک و تجهیزات استفاده حرکات ریز کودکان در این بخش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *