اهداف درمان در کاردرمانی و گفتاردرمانی فلج مغزی

برای افراد دارای فلج مغزی ، به حداکثر رساندن توانایی آن ها برای صحبت کردن علیرغم وجود آسیب های نورولوژیکی، هدف دراز مدت درمان است. بدیهی است که ارتباط کلامی کاربردی، به طور مستقل و یا همراه با به کار گیری هر روش مکمل دیگر نیز معمولا به عنوان یک هدف ، مورد نظر است.

با این وجود در برخی افراد، آسیب آنچنان شدید است که تکیه بر یک روش دیگر برای رفع نیازهای ارتباطی فرد ، لازم به نظر می رسد. اهداف کوتاه مدت باید براساس نتایج ارزیابی تعیین شوند. بر طبق روال تجربی- بالینی ، در ابتدا مدنظر قرار دادن حمایت تنفسی و بعد از آن پرداختن به سایر بخش های سیستم مورد تاکید است مگر اینکه دریچه کامی حلقی درگیر باشد.

همان طور که قبلا ذکر شد ، مهم است که اهداف درمان با توافق مراجعه کننده ، مراقبین و متخصصین  دست اندر کار در برنامه درمانی او تعیین شود. اهداف درمانی کوتاه مدت باید در یک دوره زمانی معقول محقق شوند به طوری که پیشرفت ، قابل پیگیری باشد و مراجعه کننده بتواند پس از دوره درمانی ، بهبود را احساس کند.

ما در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کرج تلاش میکنیم اهداف کوتاه مدت براساس واقعیت تعیین شوند و در دوره مورد انتظار مراجع به اهداف درمانی برسد.

لازم است که اهداف درمانی و حوزه های موردنظر ، اولویت بندی شوند.

ما در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کرج تلاش میکنیم اهداف درمانی در فلج مغزی کامل و به صورت هدفمند تعیین شود. کاردرمانی در کرج و گفتاردرمانی در کرج براساس درمان مبتنی بر شواهد بر روی کودکان دارای فلج مغزی کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *