آیا لکنت درمانپذیر است؟

غالبا لکنت به تنهایی معالجه می شود. برخی کودکان دارای لکنت خردسال بدون درمان مستقیم بهبود می یابند. برای سایرین ممکن است مداخله زود هنگام برای کمک به گسترش روانی طبیعی در کودک و پیشگیری از به وجود آمدن یک مشکل جدی ضروری باشد. در زمانیکه لکنت بسیار پایدار باشد و کودک تعداد زیادی عکس العمل آموخته شده کسب کرده باشد، یک تلاش درمانی متمرکز مورد نیاز می باشد. درمان خوب لکنت خفیف و متوسط در کودکان پیش دبستانی و دبستانی می تواند اثر کمی از لکنت را در آنها به جای بگذارد، به غیر از اوقاتی که آنها تحت فشار و سختی یا بیماری می باشند. اکثر افرادی که طی مدتی طولانی لکنت می کنند یا کسانی که تا بعد ازبلوغ هیچ درمانی دریافت نکرده اند، فقط یک بهبودی جزیی نشلن می دهند.

آنها معمولا یاد می گیرند که آرامتر صحبت کنند یا آسانتر لکنت کنند و کمتر از لکنت رنج ببرند. اما برخی افراد با وجود  بهترین تلاش های ما بهبود نخواهند یافت.

گفتاردرمانی کرج در زمینه لکنت تلاش های خیلی موثری در طی این سال ها داشته است و اکثر مراجعین سن پیش دبستانی به پایین با بهبودی کامل مواجه شده اند که نشان از برنامه منظم و خوب این مجموعه دارد. اکثر کودکان سن مدرسه با روش های مناسب سن خود به گفتار روان تر و راضی کننده رسیده اند. گفتاردرمانی کرج تلاش می کند در کنار تمرینات کلینیکی از روش های والد محور برای درگیر کردن خانواده و کمک به والدین برای تمرینات بیشتر با کودک در منزل داشته باشند. گفتاردرمانی خوب در کرج پیگیر برنامه کودکان در منزل می باشد چرا که بیشترین تایم مراجعین در منزل و در کنار خانواده می باشد و این باعث می شود که درمان به خوبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *