چه چیزی باعث میشود افراد لکنت کنند؟

هنوز علت لکنت چیزی شبیه به راز است. با این وجود، دانشمندان مشغول کشف علت لکنت هستند. آنها سرنخ های زیادی دارند. نخست، مدارک و شواهدی دارند که نشان می دهد لکنت یک پایه ارثی دارد. یعنی چیزی است که به ارث رسیده است و این چیز احتمال این را که کودک لکنت کند افزایش می دهد و این چیز وراثتی همان طرز سازماندهی مغز کودک برای گفتار و زبان است. مثلا ممکن است ارتباطات یا راههای عصبی مربوط به صحبت کردن کمتر رشد یافته باشند یا ممکن است این راههای عصبی آسانتر بوسیله یک جریان فعالیت هیجانی در مغز تخریب شوند.

سرنخ دیگر درباره ماهیت لکنت این است که لکنت اکثرا در کودکان بین سنین ۲ تا ۵ سال رخ می دهد. شروع لکنت در این سنین نشان میدهد که شروع لکنت در زمانی است که بسیاری از فشارهای معمول اوایل دوره کودکی وجود دارند. یک کودک ممکن است مدت کمی بعد از تولد خواهر و یا برادرش شروع به لکنت کند. کودک دیگر ممکن است وقتی خانواده به منزل جدید می روند لکنت را نشان دهد.  کودک دیگرممکن است در زمانی شروع به لکنت کند که یک رشد سریع در خزانه واژگانی و نحو او رخ می دهد. بسیاری از عوامل مختلف ، به تنهایی یا همراه با هم ممکن است شروع لکنت را در کودکی که از لحاظ نوروفیزیولوژی مستعد تسریع لکنت است تسریع کنند. بعد از اینکه لکنت شروع شد، هم ممکن است طی چند ماه ناپدید شود و هم ممکن است تدریجا بدتر شود.

گفتاردرمانی کرج تلاش می کند با درمان مبتنی بر شواهد علمی که نتایج آن مشهود بوده و تاثیرپذیری آن اثبات شده بهترین تمرینات را بر روی مراجع دارای لکنت داشته باشد. گفتاردرمانی بهار در کرج با تجربه چندین ساله و بهبودی اکثر مراجعین دارای لکنت در این مرکز با اعتماد به نفس کامل برنامه درمانی مناسب را برای افراد دارای لکنت ترتیب می دهد.

گفتاردرمانی خوب در کرج با توجه به اینکه نحوه لکنت هیچ دو فردی مانند هم نیست برنامه اختصاصی براساس نوع و شدت هر فرد را برنامه ریزی و تدوین می نماید. مشاورات لازم در هر جلسه به خانواده و مراجع از طرف درمانگر تخصصی لکنت در  گفتاردرمانی کرج ارایه می شوذ.

استفاده از گفتاردرمانگران مجرب و با تجربه از دیگر مزایای گفتاردرمانی کرج می باشد. درمانگرانی که با تجربه چندین ساله در درمان بیماری های گفتار و زبان تجربه چندین ساله در درمان این اختلالات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *