هفت راه آموزش و یادگیری کودکان اتیسم

🔶 هفت راه آموزش و یادگیری کودکان اتیسم

۱- بیشتر با تصاویر به او آموزش دهید:

کمتر صحبت کنید و بگذارید او با تصاویر یاد بگیرد. از تصاویر و نشانه‌ها استفاده کنید.برای آموزش مفاهیم مختلف، عکس‌ها را از قبل آماده کنید و در اختیار او قرار دهید.این روش بهترین حالت برای آموزش به کودکان اتیسم است و سرعت یادگیری آن‌ها را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد.

۲- زمانی را به فکر کردن اختصاص دهید:

به کودکتان فرصت فکر کردن بدهید. زمانی‌که از او سوالی می‌پرسید به او فرصت پاسخ‌گویی بدهید حتی اگر خیلی طولانی شود. برای او شرایط راحتی فراهم آورید تا دست‌پاچه نشود.

۳- برای کودکتان فرصت ایجاد کنید:

برای کودکتان فرصتی برای ورزش‌ کردن، شنا کردن و…. فراهم کنید. محیطی بدون تنش و استرس برای او ایجاد کنید. محیطی که او بتواند در آن‌جا با اسباب‌بازی‌هایی که دوست دارد بازی کند، سازی که دوست دارد یاد بگیرد و هر کاری را که مایل به انجام دادن آن است به راحتی انجام دهد.

۴- عوامل مزاحم را شناسایی کنید:

عواملی که باعث حواس‌پرتی کودکتان می‌شود را شناسایی و از محیط دور کنید.این کار باعث تقویت تمرکز او می‌گردد.

۵- حضور در اجتماع:

شرایطی را فراهم کنید تا او در جامعه حضور داشته باشد و دوستانی پیدا کند. حتماً در برنامه‌هایی که برای کودکان اتیسم برگزار می‌شود شرکت کنید تا با افراد مختلف در این زمینه آشنا شوید و بتوانید به کودکتان در شکوفایی استعدادهایش کمک کنید.

۶- مهارت‌های زندگی را به او آموزش دهید:

شرایطی را برای او ایجاد کنید تا بتواند مهارت‌های ابتدایی زندگی را یاد بگیرد. مهارت‌هایی مانند رعایت بهداشت فردی، دکتر رفتن یا خرید کردن. به او قوانین زندگی را آموزش دهید.

۷- ناامیدی و احساسات:

کودکان اتیستیک احساسات متفاوتی دارند. رفتار آن‌ها می‌تواند ناراحتی، عصبانیت، خستگی و اضطراب آن‌ها را به خوبی مشخص کند. در این موارد سعی کنید بفهمید چه عاملی باعث عصبانیت آن‌ها شده است، مشکل را از بین ببرید و او را آرام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *